Fleischmann 863925 – Sneltreinrijtuig 1e en 2e klas DB
€ 49,90
Fleischmann 863925
2 op voorraad
Beschrijving
Sneltreinrijtuig 1e en 2e klas DB
1e/2e sneltreinrijtuig Serie ABüm 225 van de Deutsche Bundesbahn.
UIC-X wagen: Nieuwbouw 2020!
■ Wagon met afzonderlijk gemonteerde insteekdelen en voorbeeldgetrouwe bufferhoogte
Voorbeeld: Meer dan 6.145 sneltreinrijtuigen van de Deutsche Bundesbahn zijn aangeduid als UIC-X-rijtuigen, die vanaf 1952 in gebruik werden genomen en soms een halve eeuw lang in sneltreinen en in het intercityverkeer reden. Deze auto’s hadden een comfortniveau dat voorheen onbekend was in Europa. De UIC-X wagons werden onmiddellijk ingezet voor hoogwaardig sneltreingebruik, vooral in internationale diensten en in transit- en interzoneverkeer naar West-Berlijn en de DDR, deze wagons werden al snel de standaard. Het bestaande F-treinennetwerk (tot 1956 met de toenmalige eerste en tweede rijtuigklasse, daarna alleen de eerste) werd zeer snel omgebouwd naar UIC-rijtuigen. Tegen het midden van de jaren zestig had dit wagenontwerp praktisch alle vooroorlogse auto’s uit de sneltreindienst verdreven.
Fleischmann 863925 – Sneltreinrijtuig 1e en 2e klas DB
€ 49,90
2 op voorraad
Fleischmann 863925
2 op voorraad
Beschrijving
Sneltreinrijtuig 1e en 2e klas DB
1e/2e sneltreinrijtuig Serie ABüm 225 van de Deutsche Bundesbahn.
UIC-X wagen: Nieuwbouw 2020!
■ Wagon met afzonderlijk gemonteerde insteekdelen en voorbeeldgetrouwe bufferhoogte
Voorbeeld: Meer dan 6.145 sneltreinrijtuigen van de Deutsche Bundesbahn zijn aangeduid als UIC-X-rijtuigen, die vanaf 1952 in gebruik werden genomen en soms een halve eeuw lang in sneltreinen en in het intercityverkeer reden. Deze auto’s hadden een comfortniveau dat voorheen onbekend was in Europa. De UIC-X wagons werden onmiddellijk ingezet voor hoogwaardig sneltreingebruik, vooral in internationale diensten en in transit- en interzoneverkeer naar West-Berlijn en de DDR, deze wagons werden al snel de standaard. Het bestaande F-treinennetwerk (tot 1956 met de toenmalige eerste en tweede rijtuigklasse, daarna alleen de eerste) werd zeer snel omgebouwd naar UIC-rijtuigen. Tegen het midden van de jaren zestig had dit wagenontwerp praktisch alle vooroorlogse auto’s uit de sneltreindienst verdreven.
Beoordelingen
Er zijn nog geen beoordelingen.
Beoordelingen
Er zijn nog geen beoordelingen.