Fleischmann 863924 – Sneltreinrijtuig 2e klas met bagageruimte DB

 49,90

Fleischmann 863924

 

 

1 op voorraad (kan nabesteld worden)

Beschrijving

2e klas sneltreinrijtuig met bagageruimte, type BD4üm, van de Deutsche Bundesbahn (DB).

UIC-X wagen: Nieuwbouw 2020!

■ Wagon met afzonderlijk gemonteerde insteekdelen en voorbeeldgetrouwe bufferhoogte

Voorbeeld: Meer dan 6.145 sneltreinrijtuigen van de Deutsche Bundesbahn zijn aangeduid als UIC-X-rijtuigen, die vanaf 1952 in gebruik werden genomen en soms een halve eeuw lang in sneltreinen en in het intercityverkeer reden. Deze auto’s hadden een comfortniveau dat voorheen onbekend was in Europa. De UIC-X wagons werden onmiddellijk ingezet voor hoogwaardig sneltreingebruik, vooral in internationale diensten en in transit- en interzoneverkeer naar West-Berlijn en de DDR, deze wagons werden al snel de standaard. Het bestaande F-treinennetwerk (tot 1956 met de toenmalige eerste en tweede rijtuigklasse, daarna alleen de eerste) werd zeer snel omgebouwd naar UIC-rijtuigen. Halverwege de jaren zestig hadden vrijwel alle vooroorlogse sneltreinrijtuigen dit wagenontwerp

 

 

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen.

Wees de eerste om “Fleischmann 863924 – Sneltreinrijtuig 2e klas met bagageruimte DB” te beoordelen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fleischmann 863924 – Sneltreinrijtuig 2e klas met bagageruimte DB

 49,90

1 op voorraad (kan nabesteld worden)

Fleischmann 863924

 

 

1 op voorraad (kan nabesteld worden)

SKU: 4005575194365

Beschrijving

2e klas sneltreinrijtuig met bagageruimte, type BD4üm, van de Deutsche Bundesbahn (DB).

UIC-X wagen: Nieuwbouw 2020!

■ Wagon met afzonderlijk gemonteerde insteekdelen en voorbeeldgetrouwe bufferhoogte

Voorbeeld: Meer dan 6.145 sneltreinrijtuigen van de Deutsche Bundesbahn zijn aangeduid als UIC-X-rijtuigen, die vanaf 1952 in gebruik werden genomen en soms een halve eeuw lang in sneltreinen en in het intercityverkeer reden. Deze auto’s hadden een comfortniveau dat voorheen onbekend was in Europa. De UIC-X wagons werden onmiddellijk ingezet voor hoogwaardig sneltreingebruik, vooral in internationale diensten en in transit- en interzoneverkeer naar West-Berlijn en de DDR, deze wagons werden al snel de standaard. Het bestaande F-treinennetwerk (tot 1956 met de toenmalige eerste en tweede rijtuigklasse, daarna alleen de eerste) werd zeer snel omgebouwd naar UIC-rijtuigen. Halverwege de jaren zestig hadden vrijwel alle vooroorlogse sneltreinrijtuigen dit wagenontwerp

 

 

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen.

Wees de eerste om “Fleischmann 863924 – Sneltreinrijtuig 2e klas met bagageruimte DB” te beoordelen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *