Fleischmann 863923 – Sneltreinrijtuig 2e klas DB
€ 49,90
Fleischmann 863923
1 op voorraad
Beschrijving
Sneltreinrijtuig 2e klas, type Büm, van de Deutsche Bundesbahn (DB).
UIC-X wagen: Nieuw 2020!
■ Wagon met afzonderlijk gemonteerde insteekdelen en voorbeeldgetrouwe bufferhoogte en
■ Ander wagennummer dan Fleischmann 863922.
Voorbeeld: Meer dan 6.145 sneltreinrijtuigen van de Deutsche Bundesbahn worden aangeduid als UIC-X-rijtuigen, die vanaf 1952 in gebruik werden genomen en soms een halve eeuw lang in sneltreinen en in het intercityverkeer reden. Deze auto’s hadden een comfortniveau dat voorheen onbekend was in Europa. De UIC-X-rijtuigen werden onmiddellijk ingezet voor hoogwaardig sneltreingebruik, vooral in internationale diensten en in transit- en interzoneverkeer naar West-Berlijn en de DDR, deze auto’s werden al snel de standaard. Het bestaande F-treinennetwerk (tot 1956 met de toenmalige eerste en tweede rijtuigklasse, daarna alleen de eerste) werd zeer snel omgebouwd naar UIC-rijtuigen. Tegen het midden van de jaren zestig had dit wagenontwerp praktisch alle vooroorlogse auto’s uit de sneltreindienst verdreven.
Fleischmann 863923 – Sneltreinrijtuig 2e klas DB
€ 49,90
1 op voorraad
Fleischmann 863923
1 op voorraad
Beschrijving
Sneltreinrijtuig 2e klas, type Büm, van de Deutsche Bundesbahn (DB).
UIC-X wagen: Nieuw 2020!
■ Wagon met afzonderlijk gemonteerde insteekdelen en voorbeeldgetrouwe bufferhoogte en
■ Ander wagennummer dan Fleischmann 863922.
Voorbeeld: Meer dan 6.145 sneltreinrijtuigen van de Deutsche Bundesbahn worden aangeduid als UIC-X-rijtuigen, die vanaf 1952 in gebruik werden genomen en soms een halve eeuw lang in sneltreinen en in het intercityverkeer reden. Deze auto’s hadden een comfortniveau dat voorheen onbekend was in Europa. De UIC-X-rijtuigen werden onmiddellijk ingezet voor hoogwaardig sneltreingebruik, vooral in internationale diensten en in transit- en interzoneverkeer naar West-Berlijn en de DDR, deze auto’s werden al snel de standaard. Het bestaande F-treinennetwerk (tot 1956 met de toenmalige eerste en tweede rijtuigklasse, daarna alleen de eerste) werd zeer snel omgebouwd naar UIC-rijtuigen. Tegen het midden van de jaren zestig had dit wagenontwerp praktisch alle vooroorlogse auto’s uit de sneltreindienst verdreven.
Beoordelingen
Er zijn nog geen beoordelingen.
Beoordelingen
Er zijn nog geen beoordelingen.